Ninnananininninanina… Ny soffa?

Efter konstant renovering i drygt 1½ år börjar det se riktigt hemtrevligt ut i vårt lilla hus. I alla fall på utvalda platser. Så trevligt faktiskt att vi börjat prata om att köpa soffa. Den gamla soffan slängde vi i samma veva som vi rev ur innandömmet i vardagsrummet. Den hade överlevt sig själv för länge sedan.

Men det är ju så svårt att hitta en soffa som uppfyller kriterierna: snygg, bekväm och överkomlig i pris. Så kom jag på att jag sett en alldeles underbar soffa för ”några år sedan”. Frågan är bara vart man kan få tag i den…  

 Och när vi ändå är inne på boktips skulle jag vilja slå ett slag för Jonas Jonassons bok Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Många av er har säkert redan läst den men för er som inte har det kan jag säga att den är uppfriskande egen. Den följer inte strömmen utan är något ut över det vanliga.  

Ganska länge sedan jag läste den och jag har hunnit med många andra böcker sedan dess – ändå är det den jag minns bäst!

Alltså – Fram för mer regnbågsfärgade möbler och udda böcker!

Är dock lite osäker på vad Kai tycker…!? 🙂

Lämna en kommentar

Filed under Nostalgi, Tips, Underhållning

Kommentera

