Ringsignal till mobilen – bli glad

När min telefon ringer njuter jag till Evert Taube och hans Maj på Malö.

Lyssna gärna

Maj måste varit en rejäl kvinna – som alla vi flickor från västkusten! 😉

Tänker ofta på min gamla tandläkare när jag hör Maj på Malö… Otroligt rolig lirare! Tyvärr pensionerad… Men han berättade i alla fall en historia om när han jobbade i Afrika i något välgörenhetsprojekt. Där fanns  dödligt giftiga ormar. Så när han skulle gå hem från polarnas tält en bit ifrån hans eget, sjöng han Maj på Malö så högt han kunde. Det var först långt senare han fick reda på att ormar inte har öron… Att de inte hör utan känner vibrationer i marken.  🙂

Min tidigare ringsignal, som jag hade i många, många år, var Edvard Persson och hans Sol över Klara.

Ja, jag mår gott  i alla fall! 🙂

1 kommentar

Filed under Musik

One response to “Ringsignal till mobilen – bli glad

  1. Ahhh jag alskar Maj p[ Malo.. och jag alla vi vastkustflickor ar rejala kvinnor haha

Kommentera

