Snygga paket!

Tänkte jag skulle ge lite inspiration och tips till paketinslagning. Det stundar ju högsäsong för paketinslagning! Sedan jag började mitt extraknäck på Presentaffär’n har jag blivit riktigt haj på att slå in vackra paket och jag  vill gärna dela med mig en aning av all den begåvning jag numera besitter! 😉

Det första jag vill slå ett slag för är starka färger och kontraster. En så enkel sak ger en häftig effekt!

Använd snören i olika färger! 3 olika färger brukar göra susen… Och man kan göra mer än att bara knyta ett klassiskt ”kors” och krulla ändarna – knyt rosetter, fransa dem, dra snörena i olika mönster över paketet… Prova runt – det är bara fantasin som begränsar!

Slår man in en present i cellofan blir resultatet allra bäst om färgerna på snörena matchar grejen du ska ge bort.

Lite smakprov på paket…

Och alla paket tas ju naturligtvis ytterligare några kliv om man sätter på ett tjusigt paketkort! 🙂

Jag kommer säkerligen återkomma i det här ämnet och har ni några bra tips så hör av er!

1 kommentar

Filed under Inspiration, Pyssla, Tips

One response to “Snygga paket!

  1. Pingback: Snygga paket – del 2 | Daagsverk

Kommentera

