Klitterhus runt 1960

För snart ett år sedan tipsade jag i ett inlägg om Klitterhus i Ängelholm. Litet hotell och restaurang med oslagbart läge. Min egen stora favorit bland tillfälliga boenden här i landet.  Häromdagen dök jag på ett gammalt vykort därifrån. Det är taget någon gång på 50-60-talet. Ganska sig likt måste jag ändå säga! Något som dock inte finns kvar längre är den gamla simstadion, eller ”simba” som de lokala kidsen kallade den för (lägg till skånsk dialekt på det också! ;)), som man ser lite av uppe till höger.

Mycket trevligt fynd tycker jag! 🙂

Lämna en kommentar

Filed under Nostalgi

Kommentera

