Zorro på textil

Hittade ett par textilpennor i en hobbybutik och tänkte prova att göra mig en egen t-shirt. Till en början hade jag svårt att komma på något bra motiv… Men så tänkte jag att det skulle vara något kraftfullt och vackert… Då insåg jag att det måste bli Zorro! 😀

Gjorde först en skiss på papper (ovan) och har nu börjat treva mig fram på en gammal tisha. För att få motivet på rätt plats använder jag en spännram som man brukar ha till broderier. Under, mellan fram och baksida, har jag lagt ett hårt block. Både som stöd och för att färgen blöder igenom något.

 

 

Kan detta bli något tror ni? Blir det bra kanske jag ska göra en Zorro-serie: tisha, trosor, handduk, örngott, duk… 😉

KUL!! 😀

6 kommentarer

Filed under ILLUSTRATIONERNA, Tips, TUSCH

6 responses to “Zorro på textil

  1. riktigt coolt!! 😀

  2. Tammy

    Håller med, så jäkla coolt! Önskar jag kunde göra sådant. Barnen hade varit saliga av lycka! Älskar proportionerna på din Zorro! 😀

  3. Pingback: Skiss Quiz – ser ni vem det är? | Daagsverk

Kommentera

