Välkomna!

Igår när jag var ute och sprang(!) mötte jag till min stora glädje tussilago efter tussilago längs vägkanten. Kan inte säga att jag sprang fortare för det men det kändes bra inombords i alla fall! 😀 Härligt vårtecken och jag hälsar dem varmt välkomna! ♥

Hemma i trädgården står snödropparna och snöKLOCKORNA och nickar. Förra våren fick jag lära mig av min goda vän Malin, som inte bara gör smarriga dipsåser utan också är lite utav en botaniker, att det var både och. Men jag vet inte hur jag ska skilja den ena från den andra… Malin? Vackra är de i alla fall!

Krokusen känner jag dock igen! 😀 Lyser som små solar mellan allt brunt och grått! Dessa första vårblommor ger energin en extra kick och man känner att det finns hopp om sommar. Snart kommer resten – liljor, tulpaner, sippor och liljekonvaljer! Sen är det nästan advent… 😉

En gammal släde står på barmark här i närheten. Ganska fin men glider nog dåligt nu…

Foto: C. Daag

2 kommentarer

Filed under Flora, Foto

2 responses to “Välkomna!

  1. malin

    Dom som är mest närbild på är snödroppar. De andra är snöklockor. 🙂
    Snöklockorna har fler kronblad… liksom mer fylliga o rundare.

Kommentera

