Påsk-Pynt

Om en vecka flyger vi till Blåkulla! Därför har jag börjat pynta lite. Är inte så mycket för prylar och pynt till vardags men till jul och påsk är det ganska trevligt! Äggen är framme och fyller ett stort fat.. Tyvärr är de tomma… Vi får väl se om påskharen kommer förbi… 😉

Riset är plockat och pyntat med fjädrar och lite annat smått och gott. Blev Syrenris i år. Fint med de små gröna knopparna!

Och så påskens stora måste – min älskade anka! Vilken jag haft så länge jag kan minnas. Det är ett lock i botten så man kan stoppa godis i den. Tuffsig och sliten och näbbens färg är avskavd för jag alltid gick runt och sög på den… Det har jag dock slutat med… 😀

Hedersplatsen hör till ankan!

För att piffa upp frysen har jag skrivit ut lite snygga mönster och lilla tuppen och satt dem i fotoramar med magnet på. Blev riktigt trevligt!

Så nu kan påsken komma! 😀

4 kommentarer

Filed under Högtid, Privat

4 responses to “Påsk-Pynt

  1. Tammy

    Så fint du har gjort! 🙂 Jag gillade mest magneterna på frysen, Blir avis på dig nu, jag har förbud mot att sätta upp saker på våran side by side. Hahaha!
    Söta ankan, härligt när man har haft saker så länge att man inte minns HUR länge!
    Ha en fin dag och vad gäller påsken; BRING IT ON! Kram

  2. Åh man blir ju bara att älska påsken när man ser sådana här mysbilder!

Kommentera

