Leksaker från förr

Som ni kanske lagt märke till har jag en passion för gamla prylar. Dels för att de ofta är väldigt vackra men också för att jag är en obotlig nostalgiker. Gamla leksaker till exempel, de är oftast så välgjorda och har en härligt sliten patina. Riktiga hantverk som håller i generationer. Idag är det mest massproduktion överallt. Inte alls lika roligt om jag får tycka… Och det får jag ju! 😀 Här ovan ser ni Jumbo och Cykel-Kalle, mammas fina kompisar som även mina bröder och jag lekte med när vi var små. Jumbo hade en liten sluttande gångväg som han kunde gå på av sig själv och Cykel-Kalle trampar som bara den när hjulen snurrar! 😀

Visst är de fina?

Lämna en kommentar

Filed under Nostalgi

Kommentera

