OS i handarbete

Under större sportevenemang på TV’n brukar jag kunna få till en del timmar med stickor eller nålar. Jag tittar gärna men behöver något extra att förströ händerna med. När OS gick av stapeln i somras fick jag bland annat till den här stora halsduken i ull. Mosstickad i svart och vitt – ganska snygg faktiskt om jag får tycka själv! 😀 Och snart är det säsong för den också!

Halsdukar är ju extremt tacksamt eftersom det är så lätt att sticka och för att det går hyfsat fort bara man tar ett lite tjockare garn.

Självklart ska Daagsverks lilla hjärta sitta på också!

2 kommentarer

Filed under Designat Carro, Pyssla

2 responses to “OS i handarbete

  1. Linda Hollems

    Bra jobbat. Själv kommer jag inte ihåg hur man stickar. Inte för att jag någonsin var vidare bra. Hade dock varit kul att kunna sticka sig en tjock tröja. Har alltid velat gjöra det. En tjock tröja!!!

Kommentera

