Broderier och bryderier

Nog för att jag har tålamod att SY ett kuddöverdrag (i alla fall en bra dag…) men tänk att brodera ett istället… Nä… Det pallar jag nog inte… Skulle säkerligen tröttna innan det blev klart… Och då gillar jag ändå att brodera… Även om jag inte gör det så ofta… Den här kudden började lilla mamma att brodera i sin ungdom men om jag minns rätt tröttnade hon innan den blev färdig… Äpplet – trädet 😀 Mormor förbarmade sig dock över den och färdigställde den.

Vilket arbete det ligger bakom! Tänk vad mycket tid man hade till kreativa saker förr i tiden… Typ när mormor var ung… Ingen tv, dator eller mobil… Bara din egen fantasi…

Jag älskar min kudde och tycker den är jättefin! ♥.

 

6 kommentarer

Filed under Inredning, Pyssla

6 responses to “Broderier och bryderier

  1. Apartment Couture

    Sicket arbete jag skulle nog också ha givit upp.

    • Verkligen… Och då ska du veta att det inte bara är själva blomman som är broderad… Allt det vita på framsidan är också broderat så hela sidan har samma struktur… Zzzzzzz….

  2. Herregud vilket jobb. Mamma brukade alltid brodera när jag var liten. När hon nu kom över och hälsade på mig så hade hon med sig några fina broderitavlor som hon gjort som hon ville att Lilja nu skulle ha. Det var bättre förr 🙂

    • Ja, nog var det allt bättre förr… 😉 Många saker i alla fall! Kan du inte fotografera tavlorna och lägga ut på bloggen så får vi se! Det är roligt att brodera. Jag broderade ganska mycket när jag var liten men då hade man ju mormor, farmor och andra äldre släktingar som var ”tvungna” att bli glad för dem… 😀 Började faktiskt på ett mönster till en julkudde för några år sedan… Kanske ska leta upp det och färdigställa… Jag har ju så gott om tid jämt… 😉

  3. Linda Hollems

    Det ska jag absolut göra 🙂 Ja men gör det. Börja nu för innan vi vet ordet av så är julen här.

  4. … Jo du… Det är lite med julen som med första snön – de kommer som en överraskning varje år! Fasen vad tiden rinner iväg! Håller på att färdigställa årets julkortskollektion och jag känner att jag är ute i sista minuten! 😦

    Ser fram emot att få se lite broderier på din fina blogg! 😀

Kommentera

