Robert Högfeldt

Är det detta som menas med skenhelig? 😉 Här kommer ännu en av mina stora favoritillustratörer: Robert Högfeldt. Idag skulle många av hans verk kanske inte vara helt politiskt korrekta men de målades för många år sedan och jag tror nog att de flesta av oss kan skilja på historia och nutid… Helt geniala bilder! Här kommer några av dem…  😀

Farlig flirt…

Den här illustrationen hängde som affisch hemma hos min bästa kompis när jag var liten… Jag minns att deras trädgård var ganska lik den till höger och grannarnas den till vänster… 😀

Vegetarianskt frieri…

Ja, jag blir glad i alla fall! 😀

8 kommentarer

Filed under Inspiration

8 responses to “Robert Högfeldt

  1. Haha. Jag älskar bilden med trädgårdarna! Så klockren… 😀

  2. haha 😉 ”vill du ha en morot kanske?” hihihi 😉 så sött!

  3. Janne I. Eikaas

    Er det noen som vet om man fremdeles kan få kjøpt disse bildene? Min bestefar hadde bildet med hagene (trädgårdarna) på sin hytte og jeg har mange gode minner knyttet til det…

  4. Nina

    Hej. Jag vill köpa tavlan ”daagsverk” med de två olika trädgårdarna i present till min man. Var kan jag få tag på en sådan tavla? Med vänlig hälsning, Nina

    • Hej Nina! Den illustrationen är gjord av Robert Högfeldt och jag vet faktiskt inte om det går att få tag i nu för tiden… Kanske hålla ett öga på tradera eller liknande. Lyckå till!

Kommentera

