Att duscha verkar underskattat

duschaffisch

Tidigare har jag berättat om simskolediplomen och ljudabsorbenterna som jag designat åt badhuset. Nu har jag även gjort en affisch som sitter nästan överallt uppe i omklädningsrummen och duscharna på alla badhus i kommunen. Förvånansvärt många tycker tydligen inte att det är så noga med tvättningen FÖRE man går i vattnet… Vilket jag själv känner är lite konstigt eftersom alla vet att vi måste dela vattnet med varandra… Här kommer lite intressant fakta:

Klor fastnar på smuts och bakterier – luktar du klor när du går ut från badhuset har du tvättat dig för dåligt INNAN du gick i vattnet!

Nog är det väl trevligare om man sköter hygienen… Eller?

6 kommentarer

Filed under GRAFISK DESIGN

6 responses to “Att duscha verkar underskattat

  1. Linda Hollems

    Usch vad äckligt. Då kan jag nog lite skamset meddela att jag har nog alltid tvättat mig för dåligt innan jag har gått i vattnet för jag luktar alltid klor när jag går därifrån :(.

    • 😀 Jag gillar skarpt din egenskap att alltid vara så ärlig! Men från och med nu kommer du vara skinande ren både före och efter! 😉

  2. Absolut!!! Kommer inte kunna känna spåret av klorlukt från mig. Det är då ett som är säkert! 🙂

  3. jag hade ingen aning om detta men badar aldrig i badhus så jag slipper 😉

Kommentera

