Istället för nyckelskåp

nyckelhängare 01

Ibland får jag för mig att skapa utan papper, färg och pennor. Och när jag väl gör det vill jag ha mycket material att välja på. Därför samlar jag alltid drivved, fina pinnar och annat användbart så fort jag får en chans. Så får det liksom ligga till sig ett tag i väntan på att andan ska falla över en. Den här nyckelhängaren är gjord av en ganska tjock drivvedsbit som jag hittade i vattenbrynet i Vejbystrand.

nyckelhängare 02

Krokarna är handsmidda och jag har för mig att jag köpte dem på Röros marknad för flera år sedan… En marknad som jag för övrigt rekommenderar varmt! Det är utan tvekan den mysigaste och mest genuina marknad jag varit på. Inte så mycket plast, syntet och neon som det brukar vara annars.

Ibland svämmar kreativiteten över och man har bara att passa på – då är det bra att ha ett lager med uppsamlat material! 😀

4 kommentarer

Filed under Designat Carro, Inredning

4 responses to “Istället för nyckelskåp

  1. Så speciellt det blir då när man använder sig av saker man hittat och letat upp. Det blir en story to tell :). Jag får insipiration att börja med projekt jag med.

Kommentera

