Rosa projekt

Hej på er allihop! Så länge sedan – ber om ursäkt! Hoppas allt är bra runt om i verkligheten? Har haft en lätt hektisk vår med både det ena och det andra på fixa-listan. Lovar dock att försöka bättra mig vad gäller bloggnärvaron…!

Ett av mina pågånde projekt på fixa-listan är en illustration till en rosabandetkalender, #rosaprojektet. Blev tillfrågad om jag ville vara med och självklart vill jag det! ♥ Vi är 12 illustratörer som illustrerar varsin månad – jag drog juni! ♥ Kalendern kommer ut i oktober och pengarna kommer gå oavkortat till rosa bandets insamling för att bekämpa bröstcancer. Maila gärna eller håll utkik här, på facebook och instagram för mer information!

Så hur går det då med illustrationen!? Jorå… Fortfarande i skisstadiet och idéerna flödar – det får väl ses som positivt! 🙂 Här bjuder jag på några av dem…

rosaprojektet skiss 01Frisk, energisk gammal tandlös tant på en sommaräng… Hängtuttar och allt – vem vill inte bli så här på ålderns höst?

rosaprojektet skiss 02

Nakendopp i solnedgång…

rosaprojektet skiss 03

Former, former, former… Blev dock osäker på om jag inte sett den här varianten tidigare någonstans…?

rosaprojektet promarkers

Och färgerna vi har att jobba med är ju underbara! 😀

6 kommentarer

Filed under ILLUSTRATIONERNA

6 responses to “Rosa projekt

  1. Linda Hollems

    Så härligt att du är tillbaks :). Och så kul att du är med och illustrerar för ett så gott ändamål. Klart att du blev tillfrågad och så klart valde du juni månad då jag fyller :). Helt klart bäst! Ser fram emot många fler inlägg 🙂

    • Det är jättekul! Så glad för det! Jag valde inte juni – jag drog juni när vi lottade så det var bara en lycklig slump. Inte desto mindre har jag haft svårt dåligt samvete för att jag inte gratulerat dig på födelsedagen… Förlåt!! Och bamsegrattis i efterskott! Hoppas din dag var fantastisk och att vi får läsa om den på bloggen! Jag får helt enkelt skämmas och återkomma i ärendet… Puss!!

  2. Linda Hollems

    Haha det var ju inte förrens den 25:e. Du hade fortfarande haft tid. Ingen fara vi är ju så gamla nu för tiden att det inte spelar någon roll snyft snyft. Nej skojar bara. Ingen fara. Kul att du är tillbaks. Kram

    • Hahaha – är ju fullständigt ute och seglar! Det veeet jag ju!! Det var kanske namnsdagen jag rörde till det med… Förlåt!! ❤❤❤

  3. Pingback: Rosa rosa rosa | Daagsverk

  4. Pingback: Think Pink 2015 | Daagsverk

Kommentera

