Tvage

duschmaskot 01

Ett annat projekt jag jobbat med under våren är en dusch-maskot till kommunen. Till hösten kommer nämligen badhusen att göra en kraftinsats för att få ut information om varför det är så viktigt att duscha INNAN man går i bassängen… Något som jag kan tycka är rätt självklart men som har visat sig vara svårare än väntat att förstå! 😉 Till den här dusch-kampanjen, och även därefter, ska en maskot användas… Och honom har jag fått den stora äran att designa! 🙂 Efter en del omröstningar och olika viljor enades personalen om att en Tvättbjörn känns helt rätt… Såklart! 😀

duschmaskot 02

Så här är han nu… Tvage! 😀 Han kommer dyka upp i många olika situationer och ska hålla koll på att tvättråden följs till punkt och pricka! 😉  duschmaskot 03

Lägg honom på minnet för han kommer som sagt tillbaka till hösten…!

Skrubbaskrubbaskrubbaskrubba…

2 kommentarer

Filed under GRAFISK DESIGN, ILLUSTRATIONERNA

2 responses to “Tvage

  1. Linda Hollems

    Jag är nog en av de som har svårt att förstå :).
    Förresten hade en sådan tvättbjörn i garaget igår kväll. Kattmaten var på väg därifrån när jag kom ut dit.
    Jag har ju även råkat ut för att ha en tvättbjörn i sängen hos mig. Jag kan tillägga att jag har nog aldrig varit så rädd? Har du hört denna historien? Annars så måste jag ju berätta detta!!!

    • Hahaha! Nä, den historien har jag inte hört – berätta, berätta!! Tvättbjörnar verkar onekligen vara rätt bisarra djur… 🙂

Kommentera

